ZPP

Doamna asta, toamna, ce sta sa vina, imi da niste vibratii de nedescris! Imi inspira maturitate, asta ca sa fiu draguta si sa n-o compar cu batranetea. Nu-i tocmai ea partea din an ce-mi place, da-i cea care ma face sa gandesc, sa-mi amintesc, sa cantaresc, sa-mi fie dor, sa plang. Asta-i momentul potrivit pentru sedinta de psihoterapie intre prietene, dar de unde sa le iau, frate, ca si pe astea le-a purtat vantul vreunui anotimp in toate colturile lumii. In consecinta, imi voi inventa Ziua de Psihoterapie cu Prietenele (ZPP), de la anu” incolo, ca pentru asta deja i-a luat toamna inainte! Si-i cam greu sa ne organizam si sa miscam trupele spre un punct fix in timp util. Nu ca n-am gasi in fiecare anotimp cate un motiv sa o sarbatorim, asa pentru satisfactie si confort interior. Dar mai ales pentru ca atunci cand se creste, cand se traieste departe, cand se schimba, cand fiecare are ambitii si asteptari diverse, cand amintirile trecutului nu ne mai ajung si whatsApp si Facebook devin ceea ce de fapt sunt, un impreuna de numere de telefon, nume si foto dar nu persoane. Ca pentru a continua de a fi persoane este nevoie de a se trai, de a se atinge, de a crea situatii, de a rade, de a plange, de a se trimite in pizda ma-sii daca e nevoie!

Asa ca lasati-ma sa fantastichez pe aceasta tema, sperand ca se va transforma intr-o zi in realitate. Realitatea unei gasti de femei si nu numai, pe o terasa batuta de vant, cu frunze ingalbenite in par si praf in pahare, cu ceva ani, riduri si experiente in plus, vorbind toate deodata sau tacand toate deodata. Vorbind toate odata despre vietile departe, despre familii, copii, barbati sau lipsa lor. Cine s-a maritat si cine a divortat, despre domnul Penis Ingrat de serviciu ce a parasit-o pe una dintre noi chiar inainte de intalnirea noastra, dar si despre domnul Penis Salvator sau Printul pe cal alb sau alta marca mai moderna cu mai multi cai (putere), numiti-l cum vreti, alegerea e a fiecareia, ce nu e nicioadata prea tarziu sa apar!

Despre cum ne-am schimbat, in bine evident, ca doar noi nu ne schimbam nicioadata in rau, sa fie bine inteles, dar si cat de bune suntem inca pentru minunata noastra varsta. Si cat de norocosi sunt barbatii nostri ca s-au capatat cu noi, ca doar nu s-a gandit niciuna sa ceara si parerea lor! Si daca tot am ajuns la minunata noastra varsta, ne invartim in cerc in jurul uratului subiect, (pre)menopauza, ce ne macina pe toate, dar despre care, simtindu-ne inca tinere, nu vrem sa vorbim. Asa ca-l propunem pentru vreo viitoare (si indepartata!) intalnire. Una peste alta, despre cei care nu sunt prezenti si care ne-au marcat vietile in vreun fel, despre mai mult sau mai putin, despre nenorocirile lumii, dar si despre minunatiile ei.

Apoi tacand toate deodata, vrand parca sa inghesuie in bagajul sufetului tot, fara sa piarda nimic, nici o frantura de gest, de cuvant, de privire sau senzatie, ca cine stie, viata-i ciudata si-apoi traim in aceasta dinamica fluida a relatiilor in care nu mai exista nimic sigur si definitiv. Nu ca asta ar fi ceva rau, doar ca uneori sperie! Si daca-i toamna, si mai mult!

Va imbratisez pe toate, oriunde-ati fi. Si va astept la urmatoarea ZPP.

Acest articol a fost publicat în crestere personala, dragoste, femeie, Prietenie, Relatii, Senza categoria, viata și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la ZPP

  1. Ar fi nostim, să mă trec pe lista ZPP, deși sunt bărbat! Dar oare, oi mai fi ?!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Aliosa zice:

    Bună seara ^ 69^ ! 🙂
    Chiar dacă nu-s FEMEIE ,
    ader la ^ clanul ^ tău ,
    că prea le zici pe nume,
    spre deliciul meu ! 🙂
    Îmi place cum scrii,
    îmi place curajul,
    aș vrea să reții,
    c-admir anturajul ! 🙂
    O TOAMNĂ cum ți-o dorești
    și nu-ți fie teamă că îmbatrânești
    că BĂTRÂNEȚEA e frumoasă
    de ai cu cine să PĂLĂVRĂGEȘTI !!! 🙂 🙂 🙂
    Cu stimă și prietenie,
    Alex50 ! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Aliosa zice:

      PS ! 🙂
      Mulțam pentru NOMINALIZARE
      la motorul de CĂUTARE !!! 🙂 🙂 🙂

      Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Ești binevenit in „clan”, nu facem discriminari de nici un fel! Oamenii buni se strâng și incap! Bătrânețea in schimb mă cam sperie, pentru că ea face trecerea spre moarte, tărâm necunoscut…dar și multe din cele cunoscute ma sperie, așa că…. Și nu în ultimul rând, va mulțumesc!

      Apreciază

      • Aliosa zice:

        Te rog nu te supăra dar,
        BĂTRÂNEȚEA face parte din ciclul VIEȚII,
        este o etapă ce vine de la sine odată cu scurgerea anilor
        și NU este obligatoriu ca EA, BĂTRÂNEȚEA, să facă ^ trecerea spre moarte ^ ……………
        Să nu asociem BĂTRÂNEȚEA care poate fi foarte FRUMOASĂ daca știi să o PREȚUIEȘTI ,cu moartea ,mai ales că în ^ România lucrului bine făcut ^ 😦 😦 😦 moartea ia zilnic ZECI de TINERI băuți la VOLAN, drogați pe străzi sau în cluburi de fițe șamd………………
        Zi faină,
        Alioșa ! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • 69 zice:

        Bătrânețea face trecerea spre moarte, e un pasaj, dar nu am zis că-i obligatoriu o chestie rea! Nici bătrânețea și în definitiv nici moartea…in alte religii e zugrăvită ca ceva pozitiv… În orice caz, moartea n-are varsta, in Romania sau in oricare alt colț al lumii! Eu vb despre frica de necunoscut, care-i firească! Nu m-am suparat, de ce ar trebui?! Dimpotrivă, îmi plac oamenii care-si spun părerea elegant și educat, așa cum o faceti dvs. Bună dimineața!

        Apreciază

      • Aliosa zice:

        Și mie imi plac OAMENII care își spun deschis,elegant, educat și curajos părerea versus subiectul publicat ! 🙂
        Ai mare dreptate în toate cele spuse iar eu subscriu fără a mai adăuga decât un VIDEOCLIP în care un BĂTRÂN CIRCULĂ pe CONTRASENS 😦

        iar TÂNĂRUL care l-a FILMAT aduce vorba despre MOARTE…….
        Seară liniștită și noapte cu vise plăcute ! 🙂
        Alioșa ! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

  3. Alex zice:

    O idee minunată, așa cum numai fetele știu să-și facă astfel de zile numai pentru inimioara lor. Băieții, cu berea și cu fotbalul! 😀
    Îți doresc o toamnă minunată!

    Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Ehehehehe, noi nu le-avem cu fotbalul, dar berea ne place…vara „aburind” paharul așa, că doar nu suntem bolnave! Și primim și băieții în gașca, întotdeauna am avut băieți în gașca! Cat despre idei, viața-i scurtă, trebuie trăită, când nu avem,inventam… Multumesc de urari!

      Apreciat de 1 persoană

  4. Eu mă înscriu în listă. ZPP e ceea ce trebuie. 🙂
    Toamna asta a venit prea repede, nu prea și-a făcut vara datoria pe aici.

    Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Prin părțile mele în schimb a fost chiar vara, poate și de aia trecerea la toamna è aproape „dureroasa”! Ah, mă bucur că ți-a plăcut idea și acum faci parte din clan! Toamna liniștită îți doresc!

      Apreciat de 1 persoană

      • Super. 🙂
        Durerea e la mine că eu tot aștept vara. A plouat mult, comparativ cu alți ani și parcă nu am apucat să fac mai nimic, mă refer în special mers la lac (a fost rece apa). Va fi consolare „vara indiană”, care e ca un carnaval de culoare. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • 69 zice:

        Eu în schimb sufăr iarna, ca să văd zăpadă de-adevăratelea facem un drum la munte, unde mă tavalesc ca porcu’ pana-mi mai trece dorul…ca-n oraș nu-i nicio șansă de zăpadă, că să nu mai zicem ca iarna mi de pare mai mult o prelungire a toamnei… Cum am zis într-un material precedent, eu iubesc soarele, căldura, culorile… Așa că, draga mea draga e timp de așteptare mi de pare!

        Apreciat de 1 persoană

      • Obișnuiam să-mi placă iarna, până m-am mutat în țara lui moș Crăciun. 😀 Nu am eu treabă cu ea în mod deosebit, pentru că deși sunt ca tine, solară și ador vara și apa și drumurile, când e rece mă adun la gura sobei cu lucruri pe care nu prea apuc să le fac vara. Dar să patinez cu mașina pe autostradă nu e fun. 😀 Toamna aici e superb colorată și lungă. Mai înflorită decât acasă. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      • 69 zice:

        Ai dreptate, și mie de fapt îmi plăceau iernile de acasă…. Iar toamna, cine știe, poate-mi va placea vreodată când voi avea gradina mea, plantele mele, animăluțele mele etc etc…că doar è anotimpul recoltei, a rezultatelor! Te îmbrățișez!

        Apreciat de 1 persoană

  5. Iosif zice:

    Îmi pace mult stilul articolelor tale.Esti o persoana de o rara obiectivitate,sinceritate si deschidere,fara masti artificial confectionate,machiate si colorate cu metafore sofisticate,pentru a atrage cititori si admiratori.
    Esti inconfundabila prin modul în care percepi viata si relatiile interumane,în special al legaturilor profunde dintre cele doua sexe opuse.
    Sa ai parte de-o superba toamna,draga doamna ! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • 69 zice:

      Multumesc! Sunt incantata că-ți place cum scriu! Eu scriu așa cum sunt, simplu, direct, căutând echilibrul. Al meu cu ceilalti, cu ceea ce mă înconjoară. Scriu din viață, din experiența personală și cea a celor apropiați mie, așa cum o percep eu… Uneori place, alteori nu, in funcție de cum percepe cel care citește! Multumesc pt urare! Un bun început de săptămână va urez, cu multa dragoste!

      Apreciază

Lasă un răspuns

