Antidepresive de sezon: 2 muscate, multe garofite si-o rhodiola

        Dupa doua nopti si-o zi de lene si masurat patul, cu ochii beliti pe toti peretii care in altfel de limbaj bag seama ca lumea o numeste depresie, ma trag cu toata forta de sub mine insami si doua paturi si ma repezesc la magazinul de flori, ca asa-mi tratez eu depresurile – doua muscate, o glastra cu garofite si rhodiola rosea, ultima la borcan, sub forma de pastile ca sa nu se-ntoarca lenea sau ce-o fi! Ca-i primavara si timpul (timpurile!) mereu in schimbare iti joaca gandurile-n cap si cumulat cu toate pre-urile feminine – premenstrual, premenopauza, preluni etc. fac sa scada nivelul de serotonina, iar vitamina P (nu citrina, penisina!) la acest punct nu mai face fata singura.

      Am multe ganduri si griji in cap, eterna masturbare mentala, si mereu ceva de facut. Si daca se-ntampla sa n-am (foarte rar!), mi le inventez, asa ca sa nu-mi ies din mana. Ziua e pentru alergat – cu diverse treburi, muncit, vorbit, asa ca gandurile le tin in sertarul de noapte. Bune, mai putin bune, odata deschis sertarul, dau navala si alunga somnul.

       Ma gandesc la iubirile normale, linistite, ca aceea dintre Emmanuel si Brigitte, ca tot e subiect la moda, dar mai mult la cele diverse, acelea intre persoane diferite ca provenienta, cultura, clasa sociala, religie, culoare etc. La iubirile intre persoane cu probleme sau de acelasi sex, ori persoane cu vieti chinuite de diferse dependente, intre persoane sanatoase si persoane cu disabilitati. La iubirea dintre parteneri cu diferenta mare de varsta sau dintre doi amanti, giugiulindu-se intr-un colt de viata al dorintei si imposibilitatii, fara libertatea de a cobori in realitate in lumina zilei si a juca dupa regulile ei… Ca de fapt, dragostea reala e asta, de toate zilele, imperfecta, mai putin cantata, povestita, filmata.

       Apoi ma gandesc la lucruri concrete, la cele deja facute, fara cale de intoarcere, ce nu mai pot fi schimbate si cele de facut, simple, cotidiane – la usa ce se inchide rau si trebuie reparata, la termenul limita pentru declaratia de venit, la factura lipita cu magnet pe usa frigiderului si inca neplatita sau cartile descarcate si neincepute; la ieri si maine, la baietii mei si la multumirea si linistea ce mi-o ofera existenta lor in viata mea. La minunea de-ai avea aproape.

      Apoi vin visele, cele cu ochii deschisi, care-ti provoaca nesomn. Visele sunt dorinte, cum am citit pe undeva sau poate era un cantec, cine mai stie. Dar si o mare responsabilitate, zic eu, pentru a le materializa. Fapt ce comporta asumarea riscului de a o da in bara si cel al iesirii din zona de confort, puterea de a-ti impinge limitele la extrem, de a accepta si gestiona criticile, de a creste, de a marsalui fara sa te impiedici. Iar daca totusi ti se-ntampla, sa te impiedici zic, sa ai puterea sa aduni bucatile de tine imprastiate, sa le pui exact la locul lor, sa te ridici, sa te scuturi si sa mergi, sa mergi mai departe urmarindu-ti visul!

     Si uite-asa, facand slalom printre ganduri si vise, vad un fir de lumina filtrandu-se printre perdele ce anunta venirea pe lume a unei noi zile. Aud zgomotele de viata ce se pune in miscare– frana unei masini la rosul semaforului, un autobuz in statie, usile grele de fier ale magazinului de vopseluri de la parter, si-mi vine in minte un alt gand, gandul mirosului de buna dimineata din cana de cafea. Si-i luni si-un nou inceput si nu-i timp si spatiu de depresii ca l-am umplut cu doua muscate, multe garofite si-o rhodiola!

Acest articol a fost publicat în barbat, dependenta, dragoste, femeie, Prietenie, Relatii, Senza categoria, sex, viata și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Antidepresive de sezon: 2 muscate, multe garofite si-o rhodiola

  1. Ileana zice:

    Florile ne ajuta in totul, ador florile! Cand sunt suparata, imi cumpar o floare si incerc sa consum mai putin dulciuri 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Si EU le ador! Cand era fii-miu mic imi reprosa Ca’ iubesc mai mult florile. O mai face inca si are aproape 20 de ani! Va intelege pana la urma ça el e floricica mea ceà mai iubita, apoi vin celelalte !

      Apreciat de 1 persoană

  2. Am citit cu plăcere, mulțumesc mult!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Toți trebuie să bem 2 litri de apă zilnic. Nu știu dacă aici intră berea și cafeaua.
    Florile mi le rup sistematic vecinii. dramatismul vieții…

    Apreciat de 2 persoane

  4. succesulpe zice:

    Foarte bun remediu impotriva depresiei. Citisem intr-un roman o fraza in care personajul feminin spunea la fel: – Cand sunt trista imi cumpar ceva, o esarfa, nu are importanta ce…
    Si mai continua si cu alte chestii interesante despre care nu e momentul sa povestim. Si uite asa poti scrie si tu un roman in noptile fara vise. Promit sa-l citesc 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Ahahahah…. multumesc! Îmi plac ideile bune! Nu mă înnebunesc după terapia prin shopping, as cheltui in plus și cum n-am moștenit nicio avere de la vreo mătușa ciudata, asta ar însemna să muncesc mai mult si îți jur că nu-mi arde! Așa că mă opresc la flori, ca-s o mare dragoste… O seara liniștită sau cum vrei tu îți urez!

      Apreciază

  5. Aliosa zice:

    Buna dimineata !
    IDEEA cu FLORILE in CASA este BUNA ! 🙂
    Macar de te-ar tine ! 🙂

    Eu am si FLORI dar si ……………………
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2016/06/18/
    Multumesc pentru LIKE ! 🙂
    COMENTARII……………………….., de ce NU ? 😦
    Toate cele bune,
    Aliosa 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • 69 zice:

      Ideea cu florile nu-i doar o idee, ca’ sa zic așa…mă ține de-o viață, casa plina, balconul plin, și când am care-o tristețe mai cumpăr una, doua…depinde de tristețe! O zi buna va doresc!

      Apreciază

  6. Electra Radu zice:

    Până acum n-am avut niciun succes cu creșterea florilor. Dar încă mai sper… :).

    Apreciat de 1 persoană

  7. Antidepresivele mele sunt blogul, tigara si serialele. Mi-ar placea o muscata, dar sunt cam iresponsabila.

    Apreciat de 1 persoană

  8. JohnnyEm zice:

    A republicat asta pe În fuga amintirilor….

    Apreciază

Lasă un răspuns

